Allmänt. Flora säljer blommor via internet till privatpersoner och företag i Sverige. För att handla hos oss måste du vara myndig. Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Genomförd beställning innebär att du samtycker till att namn och personnummer alternativt organisationsnummer registreras i vårt kundregister.
Kunduppgifter. För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen . Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. De personuppgifter du lämnar till oss, inklusive personnummer, används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. För dessa ändamål kan vi behöva föra över vissa av dessa uppgifter till våra samarbetspartners. Vid misstanke om brott kan vi även lämna uppgifter till Polisen. Vi garanterar dock att ingen annan än vi använder uppgifterna för marknadsföring. Vi säljer till exempel inte e-postadresser.
Leveransavgift. Transport (50:-) och administrationskostnader(49:-) är 99:- för leveranser i Stockholm med närförorter och transportavgift (50:-) och förmedlingsavgift(49:-) är 99:- för övriga Sverige.Vid förmedling till övriga Sverige I vissa fall kan förekomma att vi måste ta extra betalt (transportavgift som överstiger vår transportavgifts som är 50:- hos Euroflorist dras av blommornas pris)på grund av högre lokala transport kostnader och eller annat förmedlings avgift.
Våra blommor. De aktuella priserna anges under respektive bild. På alla priser ingår moms med 25%. Bilder på alla våra produkter är mest att visa färger, formen och blommorna men inte storleken på produkten.

Om du inte är nöjd. Vänligen kontakta butiken som har levererat blommorna (se på omslagspappret för butiksnamn eller adress) angående reklamationen snarast efter leveransen. Eftersom blommor är färskvara reklamation måste ske innom 24 timmar efter leveransen.Om du vidare har problem, kontakta Flora. Ångerrätt gäller för ej utnyttjad tjänst, och måste meddelas oss i god tid före valt leveransdatum. Vi ersätter dig för eventuella fraktkostnader vid reklamation av icke färskvaror. Flora följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist. Som konsument kan man kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) om man känner sig osäker i sitt fall: tel 08-508 860 00, eller besök deras hemsida www.arn.se.

När Du godkännt ordern skickar vi en bekräftelse till den e-postadress som du angivit. Din order granskas innan den skickas vidare till butiken för att utföras. Om ordern inte kan godkännas av oss skickar vi ett meddelande till dig via den e-postadress du angivit.